هر آنچه باید درباره سونا بدانید


سوزاندن کالری بیشتر
با توجه به افزایش ضربان قلب و انجام عمل تعریق، یک جلسه سونا به تنهایی می‌تواند حدود 300 کالری را بسوزاند.

بهبود استرس و خواب بهتر
علاقه‌مندان به سونا آن را راهی ایده‌آل برای کاهش استرس و بهبود حال روحی خود می‌دانند. سونا رفتن قبل از خواب نیز باعث می‌شود که شما خوابی خوب و آرام را تجربه کنید.

آرامش و بهبود درد
از آنجا که سونا باعث افزایش گردش خون می‌شود، می‌تواند به تسکین درد کمک شایانی کند.

چه زمانی سونا مضر است؟
گروه خاصی از مردم، بویژه افرادی با مشکلات قلبی باید برای رفتن به سونا بیشتر احتیاط کرده و در این زمینه با پزشک مشورت کنند.

به علاوه افرادی که مبتلا به بیماری‌های التهابی هستند، تب دارند یا دچار جراحت شده‌اند نیز نباید به سونا بروند.

همچنین افرادی که بیماری‌های واگیردار دارند باید از سونای خصوصی استفاده کنند.

بهتر است مدت زمانی که در سونا حضور دارید به میزان 15 تا 20 دقیقه بیشتر نباشد و پس از بیرون آمدن از سونا 2تا 4 لیوان آب بنوشید. بلافاصله پس از خوردن غذا و در حالی که معده پر است نیز نباید وارد سونا شد.

در ضمن دقت کنید که سونا هرگز جای ورزش را نخواهد گرفت. پس برنامه ورزشی خود را حذف نکنید.

در ضمن اگر احساس خوبی ندارید به سونا نرفته و زمانی که حس می‌کنید حالت‌هایی مانند سرگیجه یا تنگی نفس و نظایر آن به شما دست می‌دهد، سریع محیط سونا را ترک کنید.

/ 0 نظر / 13 بازدید